syyttävä sormi

Jokin aika sitten tuskailin mm. kommunikaation vaikeutta esimieheni kanssa. Oli tässä sitten perinteinen ”kehityskeskustelu” ja nostin elikon pöydälle. Kysyin ihan suoraan, että onko esimies huomannut meidän käsittävän toisiamme helposti väärin ja muuta moista kitkaa meidän keskusteluyhteydessä. Olihan se, se suorastaan riemastui, kun otin asian esille: ”Kyllä, juu, olen huomannut! Se johtuu varmaan siitä, kun sinä olet aina niin kärkäs vastauksissasi!” Aha, että minun vikani, selvä selvä. *huoh* Miten voi olla minun vikani, jos työkaveritkin täällä ihmettelee esimiehen nyrkki pöytään -vastauksia ihan normaaleihin kysymyksiin?

Meinasi jäädä keskustelut sitten siihen, vähän hedelmätöntä se on tuolla asenteella lähteä mistään puhumaan. Kokosin sitten kuitenkin itseni ja sain sanottua. Esimies kovasti nyökytteli ja kirjasi oikein ylös, että kahdenvälisessä kommunikaatiossa ollut ongelmia ja ne nyt tällä tilikaudella korjataan sekä keskinäistä luottamusta kasvatetaan: ”En minä ketään kytätä halua, kyllä pitää ihmisiin voida luottaa…” Ja paskat, tosi luottavaista tuo – minä kun vielä erikseen kysyin, että onko hänellä ollut jotain syytä otaksua, että minä en tee hommiani tai sitä mitä on sovittu. Kuulemma ei ole, mutta lopuksi kuitenkin vielä toivoi, että minä laittaisin viikoittain lyhyen sähköpostin siitä, mitä olen viikon aikana tehnyt. Että se siitä luottamuksesta. *huoh*’

Semmoinen keke. Täytyy sanoa, että en minä ihan kamalasti odota joka kuukausittaisia ”ryhmäpalavereja”, aika piinaa ovat ne. Käsittäisin edes, mitä olen tehnyt tai tekemättä jättänyt, että olen silmätikuksi joutunut. Mutta ei, kun kuulemma ei ole mitään valittamista ja että teen hyvää työtä ja mitä kaikkea – silti teot puhuvat ihan toista kuin sanat.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s