ei yhtään juhlafiilis

Ei yhtään sellainen olo, että päästäinen on tulossa, että on loma ja vapaata ja juhlapyhät. Isäni mielestä jälleen olen "väärin" lomalla, kun olen ottanut lomaviikokseni lapsettoman viikon. Kun "ei ole edes ensimmäinen kerta". No, milloinkas minä olisin lasten kanssa lomaillut, kun talvilomaviikonkin olivat isällään ja jotenkin ei vaan tee mieli kesälomaa katkoa joka toisen viikon pätkiksi. Kai mullakin on oikeus olla Lomalla – ei se ole lomaa, jos joudun aamulla heräämään viemään lapsia kouluun ja sitten muutaman tunnin päästä taas niitä hakemaan kotiin. Eikä siinä iltapäiväaikaakaan juuri kamalan paljon enempää jää, vaikka miten olisin lomalla "lasten kanssa", jos ne ovat koulussa. Äh, no saipahan äijä kakistettua asiansa ulos, on se mulle ollut tässä jo pari viikkoa puhumattakin, kiertänyt kaukaa eikä ole kunnolla edes morjestanut. Sitten jo juttukin alkoi luistamaan, kun sai rykäistyä mielipiteensä ilmoille.

No, se nyt vaan "on tommonen", ollut aina, mutta kyllä mä siitä edelleen mieleni jaksan pahoittaa. Eihän se kivalta tunnu, kun omat vanhemmat on sitä mieltä, että olen luuseri töissä ja epäonnistunut lasten kasvattaja, lusmuäiti ja ajattelen vain itseäni – eihän ne sitä toki sano päin naamaa, mutta kyllä se aika selvästi esiin tulee muuta kautta.

Enihuu, mistäs tää lähti. Niin siitä pääsiäisestä, vapaista ja loma-ajoista. Ei vaan ole yhtään sellainen fiilis, että olisi edes vapaata. Ei itsestään saa vapaapäiviä, jos sisuskalut on sekaisin, ei semmoisesta voi ottaa lomaa. Olisi ihanaa olla iloinen ja nautiskella auringosta (jos sitä olisi), hyvästä seurasta, ruuasta ja juomasta, elämästä yleensä. Nyt vaan painaa mieltä jotenkin eikä oikein jaksa iloita mistään, mikään ei oikein tunnu millekään. Sekin, että se kämppä mitä olen mun ja lasten kodiksi kyttäillyt tässä pitkin kevättä, on ilmeisesti mennyt, sai mut vaan kohauttamaan olkapäitä ja toteamaan ’oh well’. Samalla asiat sitten tuntuu toisaalta niin kamalan ahdistavalle että rintaa puristaa, vaikka kaikki on periaatteessa (ja käytännössä myös) ihan hyvin.

Mikä mulla on?  

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s