tarveajattelua

Olen tässä pyöritellyt päässäni sitä, mihin minä PKta ylipäätään tarvitsen. Kuulostaa pahalta ja en minä yleensä arvota ihmisiä tarpeellisuuden tai tarpeettomuuden mukaan, mutta jos ajatellaan ihan tätä parisuhdetta ja siinä toimimista, arkea ja elämää yleensä. En ole ajatellessani löytänyt yhden yhtä asiaa, missä en pärjäisi ilman PKta tai missä tarvitsisin häntä. Tokihan – jos pysytään tarveajattelussa – on hyvin kätevää esim. lastenhoidolliselta kannalta, että huushollissa on kaksi aikuista, mutta on sekin vähän väärä peruste pysyä yhdessä ja käyttää toista lastenhoitajana. Mutta muuten, osaan kuitenkin käyttää työkaluja (paremmin kuin PK…), minulla on organisointikykyä ja tarpeeksi järjestelmällisyyttä saadakseni arjen rullaamaan ja vaikka olenkin peruslaiska, niin kodistakin tulee huolehdittua, pyykkiä pestyä jne. Hellyyttä tai seksiä en PKlta halua, me ei juurikaan keskustella (tai jos, niin harvemmin mistään mua kiinnostavasta), eikä se toisen läsnäolo tunnu enää kovinkaan iloiselta asialta edes. Mitä sellaista siihen sitten enää jää, jota PK mulle voisi antaa (ja minä vastaanottaa – kyllähän mä tiedän, että seksiä saisi jos haluaisi, taas vaihteeksi kun PKta nyt kiinnostaa)? En ole keksinyt mitään.

Tiedän, ettei parisuhteita pitäisi mitata millään tarvemitalla – kyllähän ihminen aina yksin toimeen tulee, jos pakko on, ja parisuhteessa sitten yleensä on niitä läheisyydenkaipuuseen ja muihin sosiaalisiin tarpeisiin vastaavia elementtejä – mutta kun tuntuu sille, että tässä ei ole edes sitä käytännön tarvetta, saati sitten mitään henkistä tarvetta. Tiedän kyllä, miltä tuntuu tarvita toista henkisesti, haluta toisen läsnäoloa, kaivata läheisyyttä. Tässä sitä(kään) ei ole.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s