kasaeläjä

Mä olen kasaeläjä, kokoan kekoja, pinoan torneja, kerään kasoja. Ja tiedän tasan tarkkaan, mitä missäkin kasassa on ja mistä kerrostumasta mitäkin löytyy. Kun kasat käyvät turhan runsaslukuisiksi, puran ne pois. Lajittelen, niputan, mapitan, heitän roskiin, säästän tärkeät.

Mutta järjestys menee sekaisin, jos mun kasoihin kosketaan, jos niitä siirrellään tai myllätään ("järjestämiseksi" PK sitä väittää). Ja lopulta minä itse en löydä mitään mistään, kun mun kasat on kävelleet ties minne, eikä kukaan luonnollisestikaan kerro mulle, minne ne on milloinkin piilotettu. Tuossa piilottamisessa on toinenkin huono puoli: ne eivät missään vaiheessa ala häiritsemään silmää, joten ne ei myöskään koe kasojen luonnollista kiertokulkua. Niitä ei lajitella, niputeta, mapiteta, heitetä pois, säästetä tärkeää – ennenkuin kaikki piilopaikatkin ovat täynnä ja sitten urakka onkin jo valtava kerralla tehtäväksi.

Tätä ei meillä kotona tajuta ja sitten on aina kaikki hukassa ja herne nenukassa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s