ei samppanjaa ja vaahtokarkkeja vaan skumppaa ja sipsejä

Joulu tuli, oli ja meni. Hengissä selvittiin, tosin joulun jälkeen piti tapella armaan mummon kanssa taas vaihteeksi ja hän sai kaivaa marttyyrinkruununsa naftaliinista (ihan kuin se säilöön asti ikinä kerkiäsikään). Josko taasen tämä konahdus rauhoittaisi arvon rouvaa hetkeksi, että saisi vähän aikaa taas olla rauhassa.

Tapanin jälkeen sain ahaa-elämyksen. Olen ollut aivan sekopäinen ja vaatinut läheisistä läheisimmältäni jotain sellaista, mitä mulla ei ole oikeus edes toivoa eikä hänellä todellakaan minkäänlaista velvollisuutta mulle toimittaa. Pääsimme kuitenkin jonkinlaiseen konsensukseen tästä ja minä saavutin (ainakin hetkeksi) mielentyyneyden. Katotaan sitten taas, kun "tilanne" on päällä, että miten tämä uusi zen toimii – veikkaan, että se on menneen talven lumia jo silloin ja minä olen yhtä zentön kuin tähänkin asti olen ollut. Mutta edes hetken, se on jo paljon se.

Uusi vuosi tulossa. En oikein edes tiedä, mitä siltä odottaa. Katastrofeja on tiedossa kuitenkin, niitä on turha edes yrittää toivoa pois, mutta jos toivoisi niistä selviämistä edes kutakuinkin järjissään. Tänään illalla istutaan PKn kanssa keittiön pöydällä ja katsellaan ikkunasta raketteja, juodaan skumppaa ja syödään sipsejä. Jos oikein säkä kävis, vois ehkä illalla vielä lohjetakin vähän… Mikä muuten on miehinen vastakohta piparille? Suolatikku?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s