(o)saisinpa valita

Mä tiedän, että mä olen kiva kaveri, reilu jätkä, rakas ystävä, kulta, äiti… Mutta se, mikä multa puuttuu ja mitä mä eniten haluaisin tuntea olevani, on Nainen isolla ännällä. Haluaisin halutuksi tulemista, haluaisin haluta itsekin. Haluaisin tuntea valkoisella liekillä palavaa kiihkoa, samalla kovaa ja hellää, maailman räjähdyksen ja lempeät laineet. Haluaisin niin kovasti tuntea itseni arvokkaaksi omana itsenäni, kantaa itseni kauniisti ja pää pystyssä, tyytyväisenä, mieli tyynenä ja rauhallisena. Haluaisin edes kerran elämässäni päättää itse, saada valinnanmahdollisuuden, saada edes hetkeksi tunteen, että vain mulla on merkitystä, että olen tärkeämpää kuin mikään muu.

Toisaalta taas mä en halua. Enää mitään. En halua olla se kiva kaveri, se reilu jätkä, se rakas ystävä, kulta, äiti… En halua olla se, joka tuo epäkohdat esiin. En halua olla se, joka Keskustelee. En halua olla se, jolta kysytään, koska se tietää "kaiken". En halua olla se, joka ainoana tekee kompromisseja. En halua olla se, joka aina järjestää oman elämänsä sen mukaan, että toisilla on hyvin. En halua olla se, joka on vailla omaa päätäntävaltaa. En halua olla se, jonka elämää ohjaillaan. En halua olla se, joka aina odottaa ja sitten pettyy. En halua enää haluta. En halua. En mitään. Mieli on lukossa, kaikki tuntuu ontolta, sanat, lauseet, kaikki. Ruumiinikaan ei enää halua tehdä yhteistyötä, se on jo aivan kylmä eikä osaa enää aistia lämpöä. Kaikki tuntuu niin turhalta. Ja samalla ei miltään. Kaikki on niin tyhjää.

Äänettä huudan tuskaani ilmoille, kukaan ei kuule, ei katso päin, ei näe, ei välitä. Mykkänä katson vierestä, kuinka sisimpäni syönyt tyhjyys saa otteen ulkokuorestakin. Luulen, että kohta vain katoan, haihdun, häviän. Minuus lakkaa olemasta, vaikka näennäisesti ihmisten joukossa kuljenkin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s